Valsts kontroles padomes loceklis

 

Valsts kontrole izsludina konkursu uz Valsts kontroles padomes locekļa amatu

Amata mērķis ir nodrošināt objektīvu, saprotamu un pieejamu informāciju un pārliecību par valsts resursu likumīgu, efektīvu, racionālu un ekonomisku izlietojumu, veicot darbu atbilstoši Valsts kontroles likumam, starptautiskajiem revīzijas standartiem, augstiem profesionāliem un ētiskiem kritērijiem. Valsts kontroles padomes loceklis veic arī revīzijas departamenta direktora pienākumus.

Prasības pretendentiem:

  • atbilstība Valsts kontroles likuma 30. panta prasībām;
  • ir iegūta augstākā izglītība (akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ekonomikā un uzņēmējdarbībā, inženierzinātnēs un tehnoloģijās, vai tiesību zinātnēs (iekļaujot arī šo zinātņu nozaru apakšnozares, tajā skaitā finanses) vai citās līdzīgās jomās);
  • pēdējo piecu gadu darba pieredze ekonomikas, finanšu grāmatvedības, tiesību, valsts pārvaldes vai audita un revīzijas jomā;
  • vēlama pieredze par transporta un sakaru, enerģētikas vai klimata pārmaiņu nozares jautājumiem;
  • vismaz triju gadu pieredze vadītāja amatā, kas iegūta pēdējo 10 gadu laikā;
  • uz pretendentu nav attiecināmi likuma “Par valsts noslēpumu” 9. panta trešajā daļā noteiktie ierobežojumi;
  • nevainojama reputācija;
  • izpratne par Valsts kontroles darbības jomu, veidiem un mērķiem;
  • izpratne par valsts pārvaldes uzbūvi un darbības pamatprincipiem;
  • izpratne finanšu vadības jautājumos;
  • angļu valodas zināšanas B2 līmenī atbilstoši Eiropas kopīgajām nostādnēm valodu apguvei: https://europass.cedefop.europa.eu/lv/resources/europeanlanguage-levels-cefr;
  • stratēģiskās plānošanas prasmes, spēja pieņemt lēmumus un  uzņemties atbildību;
  • orientācija uz rezultātu sasniegšanu;
  • komandas vadības, komunikācijas un sadarbības, kā arī prezentācijas prasmes.

Piedāvājam:

  • iespēju iegūt jaunas zināšanas un unikālu pieredzi, strādājot starptautiski atzītā institūcijā;
  • iespēju sniegt ieguldījumu publiskās pārvaldes darbības uzlabošanā;
  • pārstāvēt Valsts kontroli atbilstoši savai kompetencei starptautiskā līmenī, darbojoties Eiropas Savienības augstāko audita iestāžu sadarbības platformā, kā arī Eiropas un pasaules profesionālajās audita organizācijās;
  • atalgojumu 6029,00 eiro (pirms nodokļu nomaksas) mēnesī;
  • sociālās garantijas un veselības apdrošināšanu.

 

Pretendentiem līdz 2024. gada 30. jūnijam (ieskaitot) lūdzam iesniegt Valsts kontrolei šādus dokumentus:

  1. pieteikuma vēstuli dalībai konkursā, norādot motivāciju strādāt Valsts kontroles padomes locekļa amatā. Pieteikuma vēstulē iekļauj norādi, ka uz pretendentu nav attiecināmi likuma "Par valsts noslēpumu" 9. panta trešajā daļā noteiktie ierobežojumi, un  pievieno apliecinājumu, ka pretendentam nav Valsts kontroles likuma 30. pantā minēto ierobežojumu ieņemt amatu (apliecinājumu lejuplādēt šeit) Pieteikumam pievieno arī izglītības dokumentu kopijas;
  2. pretendenta dzīvesgaitas aprakstu (Curriculum Vitae) (vēlams atbilstoši Europass CV standartam, kas pieejams tīmekļvietnē www.europass.lv);
  3. pretendenta rakstisku redzējumu par būtiskākajiem izaicinājumiem Latvijas ekonomikas, transporta un sakaru vai enerģētikas nozarēm (tajā skaitā klimata pārmaiņu ieteikme uz šīm nozarēm) (vienā vai vairākš no šīm jomām) un Valsts kontroles iespējām ar revīziju darbu sniegt ieguldījumu šo izaicinājumu pārvarēšanā (ne vairāk par 2000 vārdiem, ieskaitot atsauces).

Dokumentus iesniedz elektroniski, tos nosūtot uz e-pasta adresi personals@lrvk.gov.lv vienā sūtījumā ar norādi "Pieteikums Valsts kontroles padomes locekļa atlasei". Tālrunis informācijai: 23282295.

 

Valsts kontroles padomes locekļu atlasi veic Valsts kontroles padomes locekļa amata pretendentu atlases komisija, kuras sastāvā ir Valsts kontroles padome un novērotāji. Pretendentu atlasi veic saskaņā ar Valsts kontroles padomes locekļa amata pretendentu atlases kārtību.

Atlases noslēgumā saskaņā ar Valsts kontroles padomes locekļa amata pretendentu atlases rezultātiem komisija izvirza pretendentu Valsts kontroles padomes locekļa amatam un valsts kontrolieris lemj par viņa ieteikšanu apstiprināšanai Saeimā.

 

Atlasi Valsts kontrole nodrošina attālināti vai klātienē. Pretendentu atlase notiek kārtās.

Pirmās kārtas laikā konkursa komisija izvērtē pretendentu atbilstību prasībām un iesniegto rakstisko redzējumu par būtiskākajiem izaicinājumiem Latvijā ekonomikas, transporta un sakaru vai enerģētikas  nozarēm (tajā skaitā klimata pārmaiņu ietekme uz šīm nozarēm) (vienā vai vairākās no šīm jomām) un Valsts kontroles iespējām ar revīziju darbu sniegt ieguldījumu šo izaicinājumu pārvarēšanā.

Otrajā kārtā izvirzītie pretendenti konkursa komisijai intervijas laikā prezentē savu redzējumu par būtiskākajiem izaicinājumiem Latvijā ekonomikas, transporta un sakaru vai enerģētikas  nozarēm (tajā skaitā klimata pārmaiņu ietekme uz šīm nozarēm) (vienā vai vairākās no šīm jomām) un Valsts kontroles iespējām ar revīziju darbu sniegt ieguldījumu šo izaicinājumu pārvarēšanā, skaidro savu motivāciju strādāt amatā un atbild uz komisijas jautājumiem.

Ja nepieciešams, saskaņā ar komisijas lēmumu rīko trešo kārtu, kurā papildus novērtē pretendenta vadības kompetences un reputāciju.

 

Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13. pantu, Valsts kontrole informē, ka:

  • pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu atlases konkursa norisi;
  • minētās personas datu apstrādes pārzinis ir Valsts kontrole (Skanstes ielā 50, Rīgā,  LV1013).

 

Pateicamies visiem pretendentiem par atsaucību!

Sazināsimies ar pretendentiem, kas tiks izvirzīti nākamajai atlases kārtai.